タナコーのゲーム作成日記

Tipsっていうより、メモ的なもの

p4ignoreに苦戦したのでメモ

ignoreで苦戦したのでメモ

www.toyo.co.jpワイルドカードのルールはtypemapとは異なる

p4ignoreはp4vでどのファイルをチェックアウトの対象とするのか設定するファイルですが、これの設定を間違えると他のユーザーが取得した際プロジェクトが開けなくなったりするので要注意

どうやら元のignoreだと、Engine以下のファイルを共有していたのがよくなかった? まだわからない部分が多いので、わかったら追加記述予定

というか、なぜこれで正規表現的に機能しているのがなぜかわからないという危険な記事です。

Saved/
LocalBuilds/
*.csproj.*
.vs/*
*.pdb
*.suo
*.opensdf
*.sdf
*.tmp
*.mdb
obj/
*.vcxproj
*.sln
*-Debug.*
FileOpenOrder/
*.xcworkspace
*.xcodeproj
./Makefile
./CMakeLists.txt
.ue4dependencies
Samples/*
FeaturePacks/*
Templates/*
Engine/Documentation/*

# Engine intermediates
Engine/Intermediate/*
Intermediate/

# Intermediate folders for programs should not be checked in
Engine\Programs\*\Intermediate\*

# Intermediate folders created for various C# programs
Engine\Source\Programs\*\obj\*

# Saved folders for programs should not be checked in
Engine\Programs\*\Saved\*
Engine\Programs\UnrealBuildTool\*

# Derived data cache should never be checked in
Engine/DerivedDataCache/*

# Ignore any build receipts
Engine/Build/Receipts/*

# Ignore personal workspace vars
p4config.txt

# Ignore Unix backup files
*~

# Ignore Mac desktop services store files
.DS_Store

# Ignore crash reports
crashinfo--*

# Ignore linux project files
*.user
*.pro
*.pri
*.kdev4

# Obj-C/Swift specific
*.hmap
*.ipa
*.dSYM.zip
*.dSYM

# Ignore documentation generated for C# tools
Engine/Binaries/DotNET/UnrealBuildTool.xml
Engine/Binaries/DotNET/AutomationScripts/BuildGraph.Automation.xml

# Ignore version files in the Engine/Binaries directory created by UBT
/Engine/Binaries/**/*.version

# Ignore exp files in the the Engine/Binaries directory as they aren't C/C++ source files
/Engine/Binaries/**/*.exp

# Ignore Swarm local save files
Engine/Binaries/DotNET/SwarmAgent.DeveloperOptions.xml
Engine/Binaries/DotNET/SwarmAgent.Options.xml

# Intermediary Files
*.target.xml
*.exe.config
*.exe.manifest

# Ignore project-specific files
dev/egg_UE4_main/trunk/Projects/TSUKIWATASHI/Unreal Projects/Tsukiwatashi_Ver1/TSUKIWATASHI/Build/Receipts/*

dev/egg_UE4_main/trunk/Projects/TSUKIWATASHI/Unreal Projects/Tsukiwatashi_Ver1/TSUKIWATASHI/DerivedDataCache/*

dev/egg_UE4_main/trunk/Projects/TSUKIWATASHI/Unreal Projects/Tsukiwatashi_Ver1/TSUKIWATASHI/Binaries/*-Shipping.*

dev/egg_UE4_main/trunk/Projects/TSUKIWATASHI/Unreal Projects/Tsukiwatashi_Ver1/TSUKIWATASHI/Intermediate/*